29. 9. 2016

Mrkvové mini bábovičky /VEGAN/



Minulý týden jsem měla svoji premiéru ve veganském pečení a vznikly z toho tyhle roztomilý mini mrkvový bábovičky se skořicí. Měli jsme s holkama (a Alešem) naplánovaný nedělní piknik, takže jsem dostala challenge upéct právě něco Vegan. Tady máte recept :)



Připravíme si dvě střední misky. V jedné budeme míchat suché ingredience a v té druhé tekuté. Recept je hrnečkový, takže záleží na vás, kolik budete chtít finalních báboviček nebo muffinů. Mně tohle množství vyšlo na 6 velkých muffinů a 18 mini. Pekla jsem v silikonových formách.

ZÁKLADNÍ INGREDIENCE
Suché:
2 hrnky mouky (špaldová, celozrná, kukuřičná, ...)
2 lžičky kypřícícho prášku
2 lžičky skořice (dle vaší chuti)
3/4 hrnku cukru (třtinový, kokosový, ...)
Mletá lněná semínka (dle potřeby)

Tekuté:
1,5 hrnku rostlinného mléka
3/4 jablečného pyré (neslazeného)
1 hrnek nastrouhané mrkve (cca 2 větší mrkve)

Další ingredience (navíc)
Skořice
Kokos
Sladilo
Čokoláda
Semínka
Oříšky

POSTUP
Smícháme zvlášť suché a tekuté ingredience. Dobré je mouku prosypat s kypřícím práškem, ať se to hezky spojí. Skořici přidejte dle chuti, to samé s cukrem. Můžete dát jak méně, tak více. Když máme připraveny obě směsi, pomalu přimícháváme tekutou do té suché, aby nám z toho vzniklo lepivé těsto. Pokud chcete, můžete třeba ještě přidat nasekané kousky čokolády.

Dáme péct na 200° cca 20 min. To si hlídejte, protože každému peče trouba jinak. Kontrolujeme špejlí a když se těsto nelepí, vyndáme bábovičky z trouby. Necháme vychladnout a poté opatrně vyndáme ze silikonových formiček. Péct můžete klidně i v plechu na muffiny a použít košíčky.

Pak už přichází čas jenom na zdobení. Nejdříve jsem naplnila bábovičky 100% arašídovým máslem.  Rozehřála jsem si 90% Lindt čokoládu a pokapala ji na vrch. Poté už jsem jen polovinu posypala kokosem a máme hotovo. Nechte si chutnat! :)

PS: na pikniku všem chutnalo, akorát já jsem nebyla úplně spokojená . Do těsta klidně zkuste přidat i trochu kokosového oleje, ať jsou ještě vláčnější.


SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blogger Template by pipdig