21. 11. 2016

Kaki dort s karamelovým krémem /VEGAN/




Jak už to u mě bývá, pečící formu jsem neviděla hodně dlouho, proto když jsem se k tomu konečně dostala, měla jsem neskutečný problém vymyslet, co vlastně bude cílem mého snažení. Asi půl hodiny jsem strávila na internetu hledáním různých zdravých dortíků, ale nic mě vyloženě nezaujalo.



Rozhodla jsem se tedy, že udělám dortík ala "co dům dá" a ještě k tomu chci, aby byl veganský. Což bylo velice zajímavé, jelikož jsem samozřejmě ještě ŽÁDNÝ vegan dort nepekla a rovnou chci vymýšlet svůj vlastní recept :D. Berte proto prosím ingredience s rezervou a popřípadě si je upravte podle sebe. Dá se s tím opravdu kouzlit.


ZÁKLADNÍ INGREDIENCE

Korpus
100g ovesné mouky (rozemleté vločky)
50g kokosové mouky
10g kokosu
5g kypřícího prášku
1/2 banánu (nemusí být)
100g bílého tofu
80g datlí (jako sladidlo, můžete zvolit něco jiného - třtinový, kokosový cukr, sirupy, ...)
20g rozemletých vlašských ořechů
rostlinné mléko dle potřeby

Krém
1ks kaki
140g kokosového mléka (tuhého z plechovky)
10g kokosového oleje
30g kokosového cukru
40g moučkového cukru

POSTUP

Nejprve smícháme suché ingredience. Banán, tofu, předem namočené datle (pozor na pecky, vždy si je radši zkontrolujte) či jiné sladilo rozmixujeme v mixéru a přilijeme do směsi. Dle potřeby mixujeme s rostlinným mlékem. Poté zvlášť rozdrtíme na jemno vlašské oříšky. Těsto by mělo mít lepkavou hustější konzistenci. Dohromady ho pak zpracujeme ručím mixérem, metlou, nebo vařečkou. Já ráda pracuju s metlou. Vymažeme si dortovou formu, popřípadě vysypeme, těsto do ní zapracujeme s tím, že uprostřed by měl být důlek. Snažím se udělat jakousi "mísu", abychom do korpusu po upečení mohli vlít krém. Pečeme na 180°C, cca 30-40 minut, záleží dle trouby.

Po vyndání korpusu z trouby a následném vychladnutí se můžeme pustit na krém. Dort jsem ještě nechala ve formě. Na krém si do mixéru dáme všechny potřebné ingredience a vyšleháme ho. Nesmí se mixovat moc dlouho, jinak se zdrcne. Konzistence by měla být jemná, krémová. Když je korpus vychladlý, vlijeme krém a ozdobíme dle sebe. Já jsem použila vykrojené kaki, pufovaný amarant a vlašské oříšky. 


 Dort vložíme do lednice a necháme ztuhnout, nejlépe přes noc. 

Korpus je takový hutnější, až blátovitý, ale tím pádem vláčný. Navíc dortík zasytí na celkem dlouhou dobu, což je rozhodně plus. Pokud nemáte rádi kaki, můžete použít jiné ovoce, nebo ho tam nedávat vůbec. Jak jsem psala, je to pouze na vás, jak si to zkombinujete. Bála jsem se, že dort nebude k jídlu, ale nakonec to dopadlo moc dobře a já jsem byla spokojená. Doufám, že jestli zkusíte, tak budete také.

Dobrou chuť! ♥


SHARE:

4 komentáře

  1. Vypadá to fakt hodně dobře, tohle rozhodně zkusím - jen jsem na sebe zvědavá, protože ráda zmatkuju :D Ale recept se mi vážně líbí a za zkoušku to určitě stojí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) já to znám, taky jsem u pečení taková :D ale o to větší radost, když se to potom dá jíst :D:)

      Vymazat
  2. Tak ten vypadá výborně! To musím o víkendu zkusit. :))
    Nikol (www.readeatandlive.blogspot.cz)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template by pipdig